A Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara hangversenyéletünk egyik nagy adósságát törleszti, megszólaltatva a mifelénk ritkán játszott nagy angol késő romantikus, Edward Elgar életének fő művét, az előző századforduló legjelentősebb alkotásai közé tartozó Gerontius álmát. Nem véletlen, hogy a kompozíció Mindenszentek alkalmából hangzik fel, hiszen a John Henry Newman szövegét megzenésítő darab egy hívő lélek útját ábrázolja a halálos ágytól Isten ítélőszékéig és a Purgatóriumig.
Elgar az anglikán Nagy-Britanniában a katolikus kisebbséghez tartozott, s oratóriumát is olyan szerző szövegére alkotta meg, aki anglikán lelkészből lett katolikus püspökké. A három szólistára, kórusra és zenekarra komponált, mintegy kilencvenöt percnyi időtartamú, kétrészes alkotás a késő romantika gyöngyszeme, mely a maga korában lassan vált elismertté, és azóta is megmaradt az angol nemzeti repertoár részének. Előadásai, hanglemezfelvételei többnyire a brit zeneélet keretein belül valósulnak meg, ezért is kivételes lehetőség, hogy ezúttal a magyar közönség is hallhatja, gazdagítva általa a képet, mely az elmúlás és a lélek önvizsgálata gondolatkörével foglalkozó művekről bennünk él. A szólisták sorából a tenor Andrew Staples elismert brit operaénekes, a külföldön sikereket arató Láng Dorottya a Müpa közönségének régi kedves ismerőse, a bariton James Rutherfordot pedig először a Budapesti Wagner-napok Mesterdalnokok-előadásának remek Hans Sachsaként zártuk szívünkbe. A Bernstein- és Ozawa-növendék német karmester, Markus Stenz a különlegességek és a kortárs művek elismert specialistája – Kurtág György A játszma vége című operájának ősbemutatóját is ő vezényelte 2018-ban, a milanói Scalában.
Rendező: Müpa